درب فرفورژه

درب فرفورژه

  • 62

درب فرفورژه چیست؟

مدت هاست که ازدرب های فلزی به عنوان درب های ورودی ساختمان مانند پارکینگ، درب ماشین رو و نفر رو استفاده می شود اما امروزه از درب های مدرن تری از این مدل محصولات به نام درب های فرفورژه استفاده می شود. درب فرفورژه دارای استحکام بالایی است و در سبک های مختلف مدرن و سنتی طراحی و تولید می شود.

فرفورژه یک واژه فرانسوی به معنای حالت دادن به آهن های انعطاف پذیر است. در گذشته برای حالت دادن آهن آن را در کوره های آتش داغ قرار می دادند اما امروزه از روش های پیشرفته تری برای فرم دهی به آهن استفاده می شود. آهن را در قالب های مخصوص ریخته و فرم می دهند. بعد از قالب گیری و اتصال قطعات به هم نوبت به درزگیری و رنگ آمیزی می رسد. تمامی درزها بتونه کاری شده و رنگ آمیزی اولیه انجام می شود و بعد از آن به داخل کوره انتقال داده می شود. بعد از خشک شدن رنگ آهن، مرحله پتینه کاری توسط افراد ماهر انجام میگیرد.

شکل های مختلف گل و پرندگان در قالب ها شکل گرفته می شود و درب هایی با قطعات جذاب و برجسته در انواع اندازه ها تولید می شود. درب فرفورژه دارای طرفداران زیادی است و دست خریداران برای انتخاب طرح این درب ها کاملا باز است.

 

درب فرفورژه

انواع درب های فرفورژه

نکته مهم در طراحی و تولید انواع درب ساختمانی، انتخاب طرح فرفورژه مناسب برای آن است. از نظر تخصصی و هنری درب های فلزی ساختمانی به سه دسته کلاسیک، مدرن و CNC تقسیم می شوند.

درب های فرفورژه کلاسیک

از این درب بیشتر برای ساختمان هایی در مکان های بزرگ، ویلا و ساختمان های لوکس استفاده می شود. درب فرفورژه کلاسیک در طرح و مدل های متنوعی ساخته می شود و به فضای ورودی ساختمان و ویلا جلوه زیبایی می دهد. طرح های متراکم این درب ها دارای ایمنی بالا می باشد. درب فرفورژه الیزا از معروف ترین نوع کلاسیک این در ب ها است که در موزه فرانسه قرار دارد.

درب های فرفورژه مدرن

از این درب های برای ورودی باغ و ویلا، مکان های تفریحی و فضاهای سبز شخصی استفاده می شود. به عنوان دکور بیرونی فضای سبز این درب ها بسیار جلوه جذابی دارند.

درب فرفورژه CNC

 با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن سیستم های برش لیزری و سی ان سی صنعت درب سازی گسترش بیشتری پیدا کرد. در بخش هایی از درب فرفورژه که امکان برش آن ها با ورق 2 میلی وجود داشت با کمک سیستم برش لیزری ضخامت ورق ها تا 6 میل افزایش پیدا کرد. درب فرفورژه‌های جدید در سبک های مختلف با برش سی ان سی اجرا می شوند و برای مکان هایی مانند لابی، درب ورودی حیاط ساختمان و درب ساختمان های مدرن بسیار مناسب هستند.

درب فرفورژه ریلی

این درب یکی از درب های کاربردی فرفورژه است. از این مدل درب بیشتر برای محیط ها و محوطه هایی که کوچک هستند استفاده می شود. با پیشرفت و ساخت انواع جک برای درب فلزی از این مدل درب نسبت به دیگر درب ها کمتر استفاده می شود.

تقریبا تمام مدل های درب فرفورژه این قابلیت را دارند که به صورت ریلی ساخته شوند. برای درب ورودی شهرک ها، درب فلزی ساختمان جنوبی، درب کارخانه ها از درب ریلی استفاده می شود.

درب فرفورژه تاشو

یکی از انواع درب فلزی فرفورژه، درب فرفورژه تاشو است. درب فرفورژه تاشو به دو صورت ریلی و لولایی ساخته می شود. از این درب برای حیاط ساختمان های کم جا و کوچک و همچنین مکان هایی که فضایی برای پارک ندارند استفاده می شود. قدرت بازشوندگی این درب حدود 90 درصد عرض ورودی می باشد. زمانی که درب به وسیله جک جمع می شود چیزی حدود 90 درصد از پهنای محلی که برای درب فرفورژه ساختمان در نظر گرفته شده قابل استفاده است.

 

درب فرفورژه

درب های فرفورژه نفر رو

درب های نفر رو می توانند از هر متریالی تولید شوند و هر کدام از متریال ها ویژگی های خاص خود را دارند.  بسیاری از درب های نفررو امروزه از چوب ساخته می شوند و زیبایی ویژه ای را به محیط منتقل می کنند. گلنرده ها یا همان آهن فرفورژه از معیارهای زیبا در ساخت درب نفر رو هستند و استفاده از درب فلزی جذابیت درب نفر رو را دو چندان می کند. درب های فرفورژه از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار است. درب فرفورژه یک درب با کیفیت بالا و تنوع بی نظیر می باشد.

بعضی مکان ها نیاز به طراحی درب فلزی مطابق با معماری فضای ساخت آن محیط دارند. کافی شاپ، رستوران، درب ورودیی سفره خانه ها، درب مخصوص سفارتخانه و درب ویلاهای شخصی از مواردی هستند که نیاز به طراحی درب متناسب با محیط را دارند.

ویژگی های درب فلزی فرفورژه

برای داشتن یک درب زیبا و مقاوم در برابر سارقین و آسیب های احتمالی باید به یک سری نکات قبل از خرید درب توجه داشته باشید. در ادامه به ویژگی هایی که یک درب استاندارد باید داشته باشید اشاره می کنیم.

فلز ضخیم در ساخت این درب استفاده می شود

فلز، از مقاوم ترین متریال استفاده شده در ساخت درب است. درب های فلزی در مقابل ضربات سنگین مقاوم هستند و ضخامت مورد استفاده در آن ها در حفظ امنیت تاثیرگذار می باشد.

درب هایی که در آن ها از یک پروفیل 4*4 برای کلاف لنگه یا چهارچوب درب استفاده شود و یا استفاده از درب های دست دوم از هیچگونه مقاومتی در برابر حفظ امنیت برخوردار نیستند. استفاده از پروفیل های مقاوم و مناسب در ویژگی های مثبت درب تاثیر بسزایی دارد و سطح امنیت این درب ها را افزایش می دهد. قرار گرفتن دو پروفیل در کنار هم در مقاومت درب تاثیر دارد و همچنین حالت برآمده ای به چارچوب درب می دهد که این مسئله در زیبایی بیشتر درب اثرگذار است.

رنگ آمیزی مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی

رطوبت و آب از ضعف های اصلی فلز هستند. زمانی که آب بر روی هر قسمت از فلز مخصوصا اتصالات و جوش ها باشد بعد از آن قسمت مدتی دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی می شود. با رنگ آمیزی درست و استفاده از رنگ مرغوب می توان این مشکل فلز را به راحتی حل کرد. برای جلوگیری از پوسیدگی درب باید 5 لایه آن را رنگ آمیزی کرد.

رنگ آمیزی درست درب فلزی شامل چند مرحله است. در مرحله اول شستشو و چربی زدایی درب های خام فرفورژه انجام می شود. در مرحله دوم، 2 مرحله رنگ آمیزی آستر خودرو که از چسبندگی و مقاومت بالاتری نسبت به ضد زنگ فلز برخوردار است انجام می شود. رنگ زمینه را  با تینر خودرو برای آینه ای و براق شدن رنگ بر روی درب فلزی انجام شده و در مرحله اخر از پتینه برای پوشش نهایی استفاده می شود.




  • تاریخ ارسال : شنبه 16 ارديبهشت 1402 ساعت: 10:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 19
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 6
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 22
            بازدید ماه بازدید ماه : 461
            بازدید سال بازدید سال : 3254
            بازدید کلی بازدید کلی : 23727

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.16.47.74
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف